10 grunner til å bli utstiller på Oslo Dog Show!

To-utstillere-med-hund-på-Oslo-Dog-Show

Arrangementet Oslo Dog Show vokser og i år åpner vi en hall til på grunn av stor pågang. Vis frem din bedrift til tusenvis av kunder som er midt i målgruppen for alle som elsker hund. I denne artikkel vil vi utforske og 10 grunner til hvorfor du bør vurdere å bli utstiller på Oslo Dog Show.

1.     Effektiv markedsføring

Arrangementet har et stort markedsføringsapparat som sørger for å nå ut til målgruppen din gjennom ulike kanaler, inkludert sosiale medier, nettsider, nyhetsbrev og trykte medier. Ved å bli utstiller vil du få en unik mulighet til å markedsføre din bedrift. 

Oslo Dog Show vil markedsføre arrangementet, før, under og etter. Som utstiller er det viktig at du bidrar til markedsføringen. Last gjerne ned vårt mediekit og del at du skal være med på Norges største hundefest, eller inviter dine kunder.

Ustiller-pa-Oslo-Dog-Show
På Oslo Dog Show møtes utstillere, eksperter og hundeelskere.

2.     Nettverksmuligheter

På Oslo Dog Show møtes hele bransjen, eksperter og potensielle kunder. Du får mulighet til å knytte verdifulle kontakter, utveksle erfaringer og samarbeide med andre, eller få nye forretningsideer.

Her har du mulighet til å skaffe deg fremtidige samarbeidspartnere eller knytte nye kontakter og bygge nettverk.

Fra-utstillingen-pa-Oslo-Diog-Show
Vis frem produkter til en større målgruppe på Oslo Dog Show.

3.     Synlighet av nyheter og innovasjoner

Har din bedrift nyheter eller innovasjoner å presentere, så er Oslo Dog Show det perfekte stedet. Vis frem dine produkter eller tjenester til en stor målgruppe, alt samlet på en plass. Send oss gjerne kampanjer eller nyheter, så deler vi i våre kanaler, som sosiale medier og nyhetsbrev.

Har du ikke nyheter eller innovasjoner, finn andre måter å tiltrekke deg publikum på. Synligheten kan øke ved for eksempel «give aways» eller noe annet som skaper oppmerksomhet.

4.     Pressen er til stede

Oslo Dog show er et høyt profilert arrangement. Hvert år inviteres et større pressekorps av journalister til Oslo Dog Show. Som utstiller har du mulighet til å bli omtalt i presseomtaler og få eksponering av din bedrift. Dette gjelder både lokale og nasjonale medier.

Ved forrige Oslo Dog Show var både TV2 og NRK og filmet, i tillegg til mye publisitet i lokalaviser. Vær tilgjengelig og ikke glipp av en mulighet til å treffe pressen.

Hund-som-slapper-av-pa-Oslo-Dog-Show
Fra Oslo Dog Show. Noen hunder fant seg veldig godt til rette.

5.     Store utstillingshaller

På grunn av stor pågang vil det i år bli åpnet en ekstra hall. Dette gir deg som utstiller en større mulighet for profilering til en større målgruppe.

Det var nærmere 8 000 besøkende ved forrige Oslo Dog Show, og nå med en ekstra hall, vil pågangen bli enda større. Her treffer din bedrift en stor målgruppe av potensielle kunder. 

Kunder-som-handler-pa-Oslo-Dog-Show
På messedagene til Oslo Dog Show er det mye kunder og trafikk på standene.

6.     Direkte tilbakemelding fra kunder

Her møter du et stort publikum av potensielle kunder. Dette gir deg en unik mulighet til å få direkte tilbakemelding på dine produkter eller tjenester, samt å få svar på eventuelle spørsmål du har knyttet til dette. 

Lag gjerne en spørreundersøkelse og gi bort premie til de som gjennomfører. Her kan din bedrift gjennomføre demonstrasjoner av produkter og overbevise kunde om foredler ved å velge akkurat dine produkter.

7.     Styrket merkevarebygging

Som utstiller har du mulighet til å styrke din bedrifts synlighet og omdømme. Lag en profesjonell og attraktiv stand, eller gjør en aktivitet på messedagene som skaper oppmerksomheten. Slik kan du skape et varig inntrykk hos de besøkende og bygge tillitt.

Vi hjelper deg gjerne med utforming av standen eller ideer. Ta gjerne kontakt med vår serviceavdeling for mer informasjon

Kunder-som-moter-fageksperter
Bildet fra forrige Oslo Dog Show. Her får kunder møte fagekspertise og demonstrasjoner av produkter.

8.     Inspirasjon og læring

På Oslo Dog Show blir det seminarer, foredrag og workshops. Som utstiller har du muligheten til å lære av fageksperter, eller benytte anledningen til selv å være en tankeleder. 

Hold egne seminarer eller arrangementer. Meld inn seminarer, foredrag eller workshops om du ønsker holde dette på messedagene til Oslos Dog Show. Dette er med på å skape tillitt. Kontakt prosjektleder Per Anders Iversen på e-post: [email protected]

9.     Salgsmuligheter

På Oslo Dog Show kan du selge produkter og tjenester direkte til de besøkende. Dette er en fantastisk måte å få vist frem produkter, skaffe nye leads og øke salget.

Utstillere-pa-stand-moter-publikum
På Oslo Dog Show i 2023 fra Pedigree stand.

10.  Synlighet i bransjen

Oslo Dog Show gir deg muligheter til å bli en markedsleder innen din bransje. Som utstiller blir du synlig ikke bare for en større kundegruppe, men også for andre aktører og potensielle samarbeidspartnere. 

Bli utstiller på Oslo Dog Show og kanskje du åpner dørene for nye muligheter i bransjen. 

Ønsker du å vite mer om Oslos Dog Show? Da vil vi anbefale deg å lese denne artikkel:
Velkommen til Oslo Dog Show 

Konklusjon

Det er ikke tvil om at du når en større målgruppe på Oslo Dog Show. Her ligger mulighetene til rette før økt salg og merkevarebygging, og med mange flere fordeler som nettverksbygging, tilgang til presse og markedsføring, er det definitivt verdt å vurdere. Ta bedriften din til neste nivå og bli utstiller på Oslo Dog Show. 

Ønsker du å bli utstiller?

Sammen kan vi sette nye mål for din virksomhet.

Kristoffer salgssjef Oslo Dog Show

Kristoffer Johnsen

Salgssjef for Oslo Dog Show

Kristoffer har lang erfaring med salg og ønsker å hjelpe din bedrift til bedre resultater. Han kjenner bransjen godt og mottar gjerne en henvendelse fra deg.